Hata

Müşteri-Aday Müşteri Aydınlatma Metni

MÜŞTERİ AYDINLATMA METNİ

İşbu Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Hakkında Aydınlatma Metni (“Aydınlatma  Metni”) Vdf Sigorta Aracılık Hizmetleri A.Ş. (“vdf Sigorta”) olarak,  değerli müşterilerimiz için, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) gereğince kişisel verilerin korunması kapsamında öngörülen aydınlatma yükümlülüğümüzü yerine getirmek amacıyla düzenlenmiştir. İşbu Aydınlatma Metni ile kişisel verilerinizin işlenmesi aşamasında şirketimizin uyması gereken prosedür ile sahip olduğunuz hak ve özgürlükleriniz açıklanmıştır.

1.Kişisel Verileriniz İşlenme Amaçları ve Hukuki Sebepleri

KVKK uyarınca vdf Sigorta “Veri Sorumlusu” olarak anılmakta olup, sigortalı ya da sigorta ettiren Müşteri olarak kişisel verileriniz aşağıdaki amaçlarla ve hukuki sebepler ile vdf Sigorta tarafından KVKK’nın 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartlarına dayalı olarak toplanmakta ve işlenmektedir.

vdf Sigorta, sunacağı hizmet çerçevesinde, sizden alacağı talimatlar, başvurular ile düzenlenen poliçeler ve akdedilen sözleşmelerin ifası kapsamındaki yükümlülüklerin yerine getirilmesi, Sigortacılık Kanunu ve Sigorta Acenteleri Yönetmeliği başta olmak üzere tüm yasal mevzuattan kaynaklanan yükümlülükler çerçevesinde kanunlarca açıkça öngörülmesi ve veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak; tüm yasal mevzuattan kaynaklanan yükümlülükler çerçevesinde;

Sigorta Ettiren’e ilişkin işleme amaçları Sigortalı’ya (yararlanıcı) ilişkin işleme amaçları
  • Tazminat süreçlerinin yürütülmesi,
  • Hasar ihbarlarının temini, incelenmesi, değerlendirilmesi, neticelendirilmesi, ödemelerin yapılması, eksper atanması, eksper süreçlerinin yürütülmesi,
  • Çeşitli sigorta dallarında poliçe ve teklif çalışmalarının yapılması, tanzimi, yenilenmesi, tahsilat süreçlerinin yönetimi, prim ve komisyonların ödenmesi, geliştirme çalışmalarının yapılması, reasürans ve koasürans süreçlerinin yürütülmesi,
  • Ödeme yapılmaması halinde ödeme takibi amaçlı iletişim ve temerrüt halinde hukuki takip,
  • Hukuki süreçlerin yürütülmesi, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, idari ve adli makamlardan gelen bilgi taleplerin cevaplandırılması,
  • İşlenen verilerin güncel ve doğru olmasının sağlanması amacıyla gerekli düzenlemelerin yapılması,
  • Muhasebe işlemlerinin takibi

  • Tazminat süreçlerinin yürütülmesi,
  • Hasar ihbarlarının temini, incelenmesi, değerlendirilmesi, neticelendirilmesi, ödemelerin yapılması, eksper atanması, eksper süreçlerinin yürütülmesi,
  • Sigorta poliçesi tanzim etmek üzere risk değerlendirmesi yapılabilmesi ve yönetimi,
  • Hukuki süreçlerin yürütülmesi, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, idari ve adli makamlardan gelen bilgi taleplerin cevaplandırılması,
  • İşlenen verilerin güncel ve doğru olmasının sağlanması amacıyla gerekli düzenlemelerin yapılması.
  • Muhasebe işlemlerinin takibi

Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması hukuki sebebine dayalı olarak;

Sigorta Ettiren’e ilişkin işleme amaçları Sigortalı’ya (yararlanıcı) ilişkin işleme amaçları
  • Bilgilerin toplanması, analizi, değerlendirilmesi, teklif hazırlanması, poliçe onayı, reddi, iptali, tanzimi, yenilenmesi, güncellenmesi, sigortacılık işlemleri,

  • Müşterilerimize sunulan sigorta hizmetlerinin güncel durumu ve güncellemeler ile ilgili müşterilerimiz ile iletişime geçilebilmesi, bu hususta gerekli bilgilendirmelerin yapılabilmesi,

  • İptal, fesih, cayma taleplerinin yerine getirilmesi,

  • Vadesi dolan poliçelerin yenilenmesi,

  • Şikâyet ve başvuru süreçlerinin takibi.

  • Bilgilerin toplanması, analizi, değerlendirilmesi, teklif hazırlanması, poliçe onayı, reddi, iptali, tanzimi, yenilenmesi, güncellenmesi, sigortacılık işlemleri,
  • Müşterilerimize sunulan sigorta hizmetlerinin güncel durumu ve güncellemeler ile ilgili müşterilerimiz ile iletişime geçilebilmesi, bu hususta gerekli bilgilendirmelerin yapılabilmesi,

  • Vadesi dolan poliçelerin yenilenmesi,

  • Şikâyet ve başvuru süreçlerinin takibi.

 

İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenme hukuki sebebine dayalı olarak;

Sigorta Ettiren’e ilişkin işleme amaçları Sigortalı’ya (yararlanıcı) ilişkin işleme amaçları
  • Müşteri memnuniyeti amaçlı süreçler,
  • İş ortakları ile yürütülen ve VDF Grup Şirketleri özelinde düzenlenen kampanya ve pazarlama faaliyetleri,
  • Şirket içi raporlama ve iş geliştirme faaliyetlerinin planlanması,

  • İç kontrol ve denetim faaliyetlerinin yönetilmesi.

  • Müşteri memnuniyeti amaçlı süreçler,
  • İş ortakları ile yürütülen ve VDF Grup Şirketleri özelinde düzenlenen kampanya ve pazarlama faaliyetleri,
  • Şirket içi raporlama ve iş geliştirme faaliyetlerinin planlanması,

  • İç kontrol ve denetim faaliyetlerinin yönetilmesi.

 

Açık rızanızın varlığı halinde;

Sigorta Ettiren’e ilişkin işleme amaçları Sigortalı’ya (yararlanıcı) ilişkin işleme amaçları
  • İstatistiksel değerlendirmeler ve pazar araştırmaları yapılması.
  • Kampanya ve pazarlama amaçlı veri analitiği yapılması,
  • Grup şirketleri ile gerekmesi halinde yapılacak olan paylaşımlar.
  • İstatistiksel değerlendirmeler ve pazar araştırmaları yapılması.
  • Kampanya ve pazarlama amaçlı veri analitiği yapılması,
  • Grup şirketleri ile gerekmesi halinde yapılacak olan paylaşımlar.

 

2. İşlenen Kişisel Verileriniz

Sigorta ettiren Müşterilerimize ilişkin işlenen veriler aşağıdaki gibidir:

Kişisel Veri Kategorileri

İşlenen Verileri

Kimlik Bilgileriniz Ad-soyadı, T.C. kimlik numarası, kimlik belgenizde yer alan sair bilgiler, vergi kimlik numarası , doğum tarihi
İletişim Bilgileriniz GSM numarası, sabit hat, e-posta adresi, işyeri/yerleşim yeri adresi
Finansal Bilgileriniz Kredi kartı sahibi, hesap sahibi, hesap bilgileri, IBAN numarası, kredi kartı bilgileri, Volkswagen Doğuş Finansman A.Ş. üzerinden kredi kullanan müşterimiz iseniz; kredi sözleşmenize dair bilgiler.
Müşteri Bilgileriniz Müşteri numarası, poliçe numarası, talep şikayet yönetimi verileri, hangi şube üzerinden ve hangi Sigorta şirketi üzerinden police düzenlendiğine ilişkin bilgi;
Hukuki İşlem Verisi Poliçe no., zeyil no., poliçe başlangıç tarihi, poliçe bitiş tarihi, riziko adresi, teklifler
İşlem Güvenliği Bilgisi İmza
Kurumsal Kimlik Verisi İşyeri - unvan
Mesleki Bilgi Unvan
Eğitim Bilgisi Eğitim durumu
İşitsel Veriler

Çağrı merkezi kayıtları,

 

Sigortalı (Yararlanıcı) Müşterilerimize ilişkin işlenen veriler aşağıdaki gibidir:

 Kişisel Veri Kategorileri İşlenen Verileri
Kimlik bilgileriniz Ad-soyadı, T.C. kimlik numarası, kimlik belgenizde yer alan sair bilgiler, vergi kimlik numarası , doğum tarihi
İletişim bilgileriniz GSM numarası, sabit hat, e-posta adresi, işyeri/yerleşim yeri adresi
Müşteri bilgileriniz Müşteri numarası, poliçe numarası, talep şikayet yönetimi verileri, hangi şube üzerinden ve hangi Sigorta şirketi üzerinden police düzenlendiğine ilişkin bilgi, kasko müşterimiz olmanız halinde; araç ve ruhsat bilgisi; araç plakası, marka, model, model yılı, motor şasi numarası, ruhsat tescil tarihi, ruhsat örneği, hasarsızlık bilgileri), seyahat sağlık sigortası planladığı seyahat güzergahı ve süresi,konut bilgileri, eşya teminatları, riziko adresi,
Hukuki İşlem Verisi Poliçe no., zeyil no., poliçe başlangıç tarihi, poliçe bitiş tarihi, riziko adresi, teklifler
İşlem Güvenliği Bilgisi İmza
Kurumsal Kimlik  Verisi İşyeri - unvan
Mesleki Bilgi Unvan
Eğitim bilgisi Eğitim durumu

Sağlık verileri (Sağlık Sigortası/Kredi Koruma Sigortaları yaptırmanız halinde ve/veya kaza kapsamında paylaşılması halinde sağlık bilginiz işlenmekte olup başka bir şekilde sağlık verileriniz işlenmemektedir)

Sağlık raporu, mevcut hastalık/şikayet/tedavi ilişkin beyanlar boy, kilo,
İşitsel Veriler Çağrı merkezi kayıtları,

 

3. Kişisel Verilerinizin Toplanma Yöntemi

VDF Sigorta, kişisel verilerinizi sizlerden, sigorta başvurusunda bulunduğunuz mal veya hizmetlerin satıcılarından ve internet sitelerimizden, mobil uygulamadan, çağrı merkezimizden ve ilgili mevzuat kapsamında yetkilendirilmiş kuruluşlardan, temsil ettiğimiz/acenteliğini yaptığımız sigorta şirketlerinden, çözüm ortaklarımızdan ve yasal mercilerden temin edebilmekte ve otomatik yollarla ve otomatik olmayan yöntemlerle fiziki ortamda işlenebilmektedir.

4. Kişisel Verilerinizin Paylaşımına İlişkin Açıklamalar

Kişisel verileriniz aşağıda yer alan alıcı gruplarına belirtilen amaçların gerçekleştirilebilmesi için mevzuatın öngördüğü esaslar kapsamında aktarılabilir:

Resmi Makamlar: Sigortalama süreçlerinin yürütülmesi, mevzuattan kaynaklanan müşteri tanıma ödevinin yerine getirilmesi ve hukuki süreçlerin takibi, mevzuat gereği bildirimlerin yapılması ve bilgi taleplerinin cevaplandırılması amaçlarıyla Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, adli makamlar gibi yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile paylaşım yapılabilmektedir.

Yurt içi grup şirketleri ve yurt içinde yerleşik diğer taraflar: Sigorta satış ve sigortalama süreçleri, mevzuattan kaynaklanan müşteri tanıma ödevinin yerine getirilmesi ve hukuki süreçlerin takibi, müşteri ilişkileri süreçlerinin yürütülmesi amaçlarıyla, sigorta şirketleri, sigorta hizmetlerinin sunulabilmesi için paylaşımın gerekli olabileceği ve sair mevzuatta izin verilen kişi ve kuruluşlarla, sözleşme imzalanan program ortaklarıyla, ortak marka çalışması yapılan üçüncü kişilerle; hukuki süreçlerin yürütülmesi amaçlarıyla destek alınan çözüm ortaklarımızla paylaşım yapılabilmektedir.

Yurtdışında yerleşik taraflar: Bu kapsamda kişisel veriler, açık rızasına sahip olduğumuz müşterilerimiz için, müşteri ilişkileri yönetimi ve sunulan içerik ve kampanyaların kişiselleştirilmesi amacıyla destek alınan ve bulut bilişim, yedekleme ve yazılım desteği veren firmalar ile paylaşılabilmektedir.

VDF Sigorta’nın sözleşmesel ve kanuni yükümlülüklerini tam ve gereği gibi yerine getirebilmesi için kişisel verilerinizin doğru ve güncel olması çok önemlidir.

5. KVKK Kapsamındaki Haklarınız

Kişisel verileriniz vdf Sigorta tarafından bilgi güvenliği standartları ve prosedürleri gereğince teknik altyapı sağlanarak büyük bir özenle saklanmaktadır. Kişisel verilerinizin işlenmesi ve kullanılması ile ilgili olarak KVKK’nin 11. maddesi kapsamındaki aşağıda belirtilen haklarınızı vdf Sigorta’ya başvurarak her zaman kullanabilirsiniz.

  • Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
  • Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,

  • Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,

  • Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,

  • KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,

  • İşlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,

  • Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.

KVKK kapsamındaki haklarınızı yazılı olarak kullanmanız gerekmekte olup, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu madde 11 uyarınca kişisel verileriniz ile ilgili taleplerinizi www.vdfsigorta.com.tr adresinde bulunan Kişisel Verilerin Korunması bölümü altındaki Başvuru Formunu doldurarak;

  • Kimliğinizi tevsik edici bilgi/belgelerle birlikte; KEP adresinizi kullanarak vdf sigorta’nın KEP adresine (vdfsigorta@hs03.kep.tr ) elektronik posta gönderebilir,
  • Noter aracılığıyla şirketimize iletebilir,
  • Güvenli elektronik imza, mobil imzanız ile imzalanmış başvuru formunu vdf.sigortakisiselverilerim@vdf.com.tr adresine bir e-posta gönderebilir,
  • Şirketimize daha önce bildirmiş olduğunuz ve sistemlerimizde kayıtlı olan e-posta adresiniz üzerinden vdf.sigortakisiselverilerim@vdf.com.tr adresine e-posta iletebilir,
  • Kimliğinizi tevsik edici belgeler ile birlikte Başvuru Formunu el yazısı imzası ile Merkez Mah. Bağlar Cad. No:14/A Tekfen Ofispark A2 Blok/Kat-2 34406 Kağıthane-İstanbul adresine yapacağınız şahsi başvuru ile iletebilirsiniz.

Başvurunuz “Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ” “Başvuru Usulü” başlıklı 5.maddesi 2.fıkrasına uygun olarak yapılmalıdır. Şirketimiz tarafından başvurunuz değerlendirilerek, talebinizin niteliğine göre en geç 30 (otuz) gün içerisinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, vdf sigorta tarafından Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır. Versiyon: Mayıs 2023

Kişisel Verilerin Korunması Politikamız ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu İlgili Kişi başvuru formumuza aşağıda bulunan dosyalardan ulaşabilirsiniz.

vdf Sigorta Dosya
Başvuru Formu
DOSYAYI İNDİR